Obchodní podmínky ke smlouvě o dílo a smlouvě o poskytování služeb

společnosti 81 klima a.s., IČ: 04613716, DIČ: CZ04613716, sídlo: Hybešova 256/18, 60200 Brno, doručovací adresa: 81 klima a.s., Masarykova 118, 66442 Modřice, jakožto zhotovitele, dále jen („my“). Objednatelem se rozumí zákazník, resp. objednatel (v textu „Vy“).

Základní ustanovení

  • 1. My jakožto zhotovitel se zavazujeme provést dílo na svůj náklad a nebezpečí a Vy jakožto objednatel se zavazujete dílo převzít a zaplatit cenu.
  • 2. Dílem se rozumí zhotovení určité věci, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, dále též jako („služby“). V těchto obchodních podmínkách najdete úpravu Vašich práv a povinností souvisejících s poskytováním našich služeb a také naše práva a povinnosti jako poskytovatele těchto služeb.
  • 3. Pokud nás výslovně žádáte o okamžité plnění dle této smlouvy, tedy před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy, abyste nemuseli čekat 14 dní se započetím realizace, zaškrtněte možnost ANO, v opačném případě zaškrtněte možnost NE.
  • 4. Pokud i přes naše poučení trváte na tom, že chcete klimatizační jednotku připojit na vlastní potrubí (předpřipravené trubky), zaškrtněte možnost ANO, v opačném případě zaškrtněte možnost NE.
  • 5. Chtěli bychom Vás upozornit, že tyto podmínky můžeme kdykoliv jednostranně měnit. O změnách Vás však budeme vždy předem informovat minimálně e-mailem. Vy máte právo nám sdělit, že trváte na původních obchodních podmínkách, pokud by se taková změna týkala Vámi uzavřené smlouvy a v takovém případě pro Vás budou závazné původní obchodní podmínky.
  • 6. Veškeré telefonáty mohou být nahrávané pro naši potřebu z důvodů zlepšování našich služeb a uchování projevů Vaší vůle. Ze stejných důvodů si můžete nahrávky hovorů pořizovat i Vy.
  • 7. Veškeré nabídky, plány, popisy, návody a projektové doklady zůstávají našim vlastnictvím. Bez našeho souhlasu tyto nesmíte kopírovat či jinou formou zpřístupnit třetím osobám.
  • 8. Dílo zhotovíme do 30 dnů od potvrzení jeho objednání. Termín zhotovení díla je uveden v písemném potvrzení objednávky. Ve výjimečných případech, kdy bude termín dodání pro nepředvídatelné a námi neovlivnitelné překážky ohrožen, nebo na Vaši žádost (pokud Vám nebude vyhovovat ani jeden z námi navrhovaných termínů) můžeme termín dodání přiměřeně prodloužit. Tuto změnu Vám neprodleně ohlásíme.
  • 9. Veškeré doručování písemností (smluv, výpovědí, reklamací apod.) směrem k nám je nutné činit na naše kontaktní adresy uvedené v záhlaví smlouvy nebo obchodních podmínek, nebo do datové schránky.
  • 10. Ceník dalších prací (hodinových sazeb jednotlivých profesí, údržby apod.) je uveden na cenik.81klima.cz. Pokud ho budeme měnit, dáme Vám to s předstihem na vědomí e-mailem.
  • 11. Prohlašujeme, že máme u Allianz pojišťovna, a.s. sjednáno pojištění odpovědnosti za škody způsobené Vám nebo třetí osobě podle všeobecných pojistných podmínek při realizaci podnikatelské činnosti dle živnostenských listů na pojistnou částku 50.000.000,- Kč.

Uzavření smlouvy a průběh instalace

  • 12. Smlouva o dílo je uzavřena vždy podpisem objednávky montáže a dodání zboží oběma stranami. Smlouva o poskytnutí servisu a údržby instalovaného zboží je uzavřena potvrzením Vaší objednávky takových služeb z naší strany. Servis a údržbu je možné objednat i e-mailem nebo telefonicky. Od smlouvy lze odstoupit pouze tehdy, ujednáme-li si to spolu nebo stanoví-li tak zákon.
  • 13. Všem klientům předáváme před potvrzením objednávky kromě těchto obchodních podmínek a informací pro spotřebitele i specifikaci produktu a návod k obsluze. V případech, kdy nabízíme záruku, i záruční list, přičemž ale v takovém případě záruka dle záručního listu začne běžet až kdy Vám předáme dílo dle potvrzené objednávky. Další informace o produktech jsou dostupné na webech 81klima.cz. 81heat.cz a 81energy.cz.
  • 14. Po dokončení instalace Vám předvedeme použití a předáme český návod k obsluze.
  • 15. Po dobu instalace jste povinni poskytnout našim technikům bezplatně přístup k WC, umyvadlu a zdroji elektrické energie 230 V.
  • 16. Pokud nebudete souhlasit s vizuálním provedením (upevnění jednotek, lišt apod.), je nutné, abyste vznesli tyto připomínky již při potvrzení objednávky a není-li to možné, ihned vznesli do předávacího protokolu, jelikož později k nim nebude možné přihlédnout.
  • 17. Při umístění venkovní jednotky počítáme s tím, že její poloha byla dohodnuta a schválena majitelem bytu, společenstvím vlastníků, apod. Je Vaší povinností potřebné souhlasy předem obstarat. Pokud z důvodu neobstarání souhlasů nebo jiných překážek na Vaší straně nebudeme schopni pokračovat v provedení díla, jsme oprávněni Vám účtovat smluvní pokutu v souladu s čl. 61.
  • 18. Klimatizaci, tepelné čerpadlo nebo malou elektrárnu či termický ohřev Vám zapojíme do zásuvky, kterou nám určíte. S ohledem na to, že máte od nás předem k dispozici specifikaci zařízení včetně jeho odběru, nesete odpovědnost za dostatečně dimenzovaný jistič a elektrické vedení u dané zásuvky. Pokud zapojujeme tepelné čerpadlo do rozvaděče, zajišťujeme revizi na toto zapojení tepelného čerpadla, nikoliv na celý Váš rozvaděč a elektro přípojku. U instalace jakékoliv části zařízení na střechu rovněž nesete odpovědnost za to, že máte k dispozici statický posudek střechy o tom, že střecha zátěž snese, případně dům už byl s tímto zařízením navržen.
  • 19. V Zaměřovacím protokolu je uveden typ zdi, který jsme zjistili z Vámi poskytnutých informací. Pokud při montáži zjistíme, že jde o jiný typ zdi, můžeme Vám účtovat příplatek dle platného ceníku a z naší strany nemusí být dodržen termín instalace z toho důvodu, že technici nemusí mít s sebou odpovídající vybavení.
  • 20. Dovolujeme si upozornit, že jakákoliv komponenta může odstávat od zdi v místě vedení až 1 cm (v případě nerovnosti zdi i více) a toto není vadou montáže ani zařízení.
  • 21. Je-li dílo dokončeno (tzn. je způsobilé sloužit svému účelu a tato způsobilost Vám bude předvedena) jste povinni dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu v souladu s vystavenou fakturou. Dílo jste povinni převzít i s vadami, pokud vady nebrání tomu, aby dílo sloužilo svému účelu. Zjevné vady díla jste povinni uvést okamžitě při převzetí díla, jinak k těmto výhradám nebude přihlédnuto.

Servis a údržba

  • 22. Každých 6 měsíců po dobu záruky jste povinni provést pravidelnou garanční prohlídku a čištění klimatizace. V případě, že od nás máte klimatizaci v non-stop provozu (např. trafika nebo serverovna) nebo provozu se silným znečištěním (např. restaurace nebo jiné prostředí s vysokou mastnotou nebo prašností), zkracuje se interval garančních prohlídek a čištění na 3 měsíce. U tepelného čerpadla bez přípravy teplé vody je interval garančních prohlídek 12 měsíců a s přípravou teplé vody 6 měsíců, u fotovoltaické elektrárny 12 měsíců.
  • 23. Cenu garanční prohlídky najdete v našem ceníku.
  • 24. O blížícím termínu garanční prohlídky Vás budeme informovat společně s návrhem konkrétního termínu, kdy by Vám servis mohli provézt naši technici. Pokud se Vám termín nebude hodit nebo budete chtít využít jiný termín, je zapotřebí, abyste nás kontaktovali a domluvili si jiný termín.

Reklamace a záruky

  • 25. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti se smlouvami o dílo a smlouvami o poskytování servisních služeb, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
  • 26. Pokud poskytujeme na některé výrobky záruku nad rámec zákona (nad rámec Vašich práv z vadného plnění uvedených výše), to znamená, že Vám zaručíme, že zboží bude mít stejné vlastnosti jako při převzetí po dobu delší jednoho roku (dále jen „Záruka“), vydáme Vám nejpozději při převzetí věci potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě. Záruka se pak řídí podmínkami uvedenými v takovém záručním listu a těmito podmínkami.

Podmínky a způsob uplatnění reklamace

  • 27. Reklamaci či práva z případně poskytnuté Záruky můžete uplatnit osobně nebo poštou na adrese Hybešova 256/18, 60200 Brno. Písemné reklamace přijímáme i na korespondenční adrese Masarykova 118, 66442 Modřice.
  • 28. Reklamaci či práva z případně poskytnuté Záruky můžete uplatnit také telefonicky na čísle +420 511 114 890, nebo e-mailem na adrese [email protected].
  • 29. Úhradu reklamovaného zboží nebo služby či práv z případně poskytnuté Záruky musíte prokázat například nákupním dokladem nebo výpisem z účtu, pokud je z něho patrné, o jaký produkt se jedná a že byl dodán námi.

Reklamační řád pro spotřebitele

  • 30. Níže uvedená pravidla v článcích 32 až 44 se uplatní pouze pro naše zákazníky, kteří mají postavení spotřebitele.
  • 31. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
  • 32. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Dovolujeme si upozornit, že showroomy uvedené na našich internetových stránkách nejsou našimi pobočkami, kde byste nás mohli běžně zastihnout. Showroomy využíváme jenom k předem domluveným konzultacím se zákazníky.
  • 33. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistíte, nebo jste mohli při dostatečné péči zjistit. Případné prodlení při pokračujícím užívání dodaného zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem k odmítnutí reklamace.
  • 34. Máte právo, aby nainstalovaný produkt byl před Vámi překontrolován nebo aby byly předvedeny jeho funkce.
  • 35. Dílo můžete reklamovat do dvou let od jeho předání. Při oprávněné reklamaci se tato doba prodlužuje o dobu, kdy jste nemohli dílo pro jeho vady užívat (zpravidla od uplatnění reklamace do opravy díla).
  • 36. Po uplatnění reklamace jsme povinní Vám vydat písemné potvrzení o tom, kdy bylo právo uplatněno, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Vy jste povinni nám sdělit svoje kontaktní údaje pro účely informování o vyřízení reklamace. Při vyřízení reklamace Vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nepřevezmete – li si reklamovanou věc do 5 dnů po vyrozumění o opravě věci a výzvě k převzetí, jsme oprávněni požadovat úplatu za uskladnění.
  • 37. Reklamace včetně odstranění vad musíme vyřídit a Vás o tom informovat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty Vám zakládá právo na přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy.
  • 38. K odstranění vady převezmeme věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li převzetí věci její demontáž, provedeme demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradíme náklady s tím spojené.
  • 39. Odpovídáme Vám za to, že dílo při převzetí nemá vady. Zejména:
    • a) má vlastnosti, které jsme si ujednali,
    • b) se hodí k účelu sjednaném ve smlouvě,
    • c) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, a
    • d) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
  • 40. Odpovídáme Vám také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací provedenou z naší strany.
  • 41. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí. Po prvním roce však výskyt vady při převzetí musíte prokazovat Vy.
  • 42. Nemá-li dílo vlastnosti stanovené v čl. 38, můžete požadovat: (a) odstranění vady nebo (b) dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřeně nákladné.
  • 43. Požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy můžete v případě, že:
    • a) jsme skutečnou vadu odmítli odstranit nebo ji neodstranili v přiměřené době,
    • b) se vada projeví opakovaně (alespoň 3x),
    • c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
    • d) je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.

Další ujednání ohledně odpovědnosti za vadné plnění a záruky

  • 44. Právo z vadného plnění či práva z případně poskytnuté Záruky Vám nenáleží, pokud jste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu, anebo pokud jste vadu sami způsobili.
  • 45. Za vadu ani nárok ze Záruky nelze považovat změnu (vlastnosti) díla, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebení obvyklým užíváním, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, které byly k provedení díla použity, v důsledku jakéhokoliv poškození Vámi či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu nebo manipulace, včetně, nikoliv však výlučně:
    • a. změny vlastnosti díla způsobené poruchami energetických zdrojů, ohněm, větrem, vodou, statickou elektřinou, přepětím v elektrické síti nebo špatnou elektroinstalací ve Vašem objektu včetně nevhodně provedeného zemnění nebo hromosvodu;
    • b. změny vlastnosti díla způsobené vyšší mocí, tj. okolnostmi či událostmi, jež nebylo možno předvídat a jimž objektivně nebylo možno zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze rozumně požadovat;
    • c. změny vlastnosti díla, jejíž odstranění je považováno za běžnou údržbu, tj. čištění, programování, výměna filtrů apod.
    • d. změny vlastnosti díla způsobené mechanickým poškozením, zavápněním nebo znečištěním přístroje, zanedbanou péčí o výrobek, použitím nevhodných chemických prostředků.
  • 46. Pokud jsou v nabídce záruky poskytované výrobcem v jiném rozsahu, než poskytujeme my v naší Záruce, je nutné vady nekryté naší Zárukou uplatňovat přímo u výrobce, přičemž neneseme žádnou odpovědnost za to, zda Vám výrobce vyhoví.
  • 47. Při provádění opravy z důvodu Záruky či reklamace Vám nevzniká nárok na vydání dílů, které byly v rámci takové opravy vyměněny.
  • 48. Reklamace vyřizujeme a záruční opravy provádíme v pracovní dny v pracovní době po-pá 9-16.
  • 49. Pokud u nás máte dokoupenou rozšířenou Záruku Premium, odstraníme závadu v případě nefunkčnosti chlazení/topení do 3 pracovních dnů (je nutné nám nahlásit chybu e-mailem na [email protected] + telefonicky na +420511114890 v pracovní dny v pracovní době po-čt 9-16, pá 9-14). V případě nedodržení termínu opravy chyby znemožňující dokončení objednávky z důvodů ležících výhradně na naší straně u rozšířené záruky Vám počínaje 4. pracovním dnem vyplatíme smluvní pokutu ve výši 1000Kč za každý pracovní den (nejvýše však do výše ceny klimatizace nebo tepelného čerpadla).
  • 50. Do doby úplného zaplacení (Vámi příp. úvěrovou společností) zůstává dílo naším vlastnictvím (včetně všech jejich součástí).
  • 51. Záruční doba se o dobu Vašeho prodlení neprodlužuje, počíná běžet dnem předání díla, resp. jeho dokončením, pokud neposkytnete potřebnou součinnost při předání. Dnem předání se rozumí v takovém případě den, kdy jste byli povinni poskytnout potřebnou součinnost při předání. Nebezpečí škody však na Vás přechází dnem předání díla.

Ustanovení pro osoby, které nejsou v postavení spotřebitelů

  • 52. Následující články č. 54 až 59 se uplatní pouze pro naše zákazníky, kteří nejsou v postavení spotřebitelů.
  • 53. Reklamace se řídí ustanoveními § 2099 a násl. občanského zákoníku.
  • 54. Vadu věci musíte oznámit bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od převzetí věci.
  • 55. V případě, že budete požadovat záruční opravu ve dnech pracovního klidu, bude tato nadstandardní služba fakturována dle ceníku.
  • 56. Pokud je reklamace neoprávněná, budeme Vám fakturovat za prověření problému standardní hodinovou sazbou technika (bez limitu objemu –pouze po 1. hodině Vás informujeme, že stále nebyla závada nalezena).
  • 57. Od nás a našich dodavatelů můžete bez předchozího souhlasu naší pojišťovny získat pouze náhradu za přímé škody až do výše v jaké tato bude uznána naší pojišťovnou, a to pouze v rozsahu, který převyšuje případnou smluvní pokutu dle článku 50, pouze pokud byste měli dokoupenou rozšířenou Záruku Premium. Nemáte tedy nárok za žádné jiné škody, včetně následných škod, ušlého zisku a zvláštních, nepřímých nebo náhodných škod. Zcela pak vylučujeme jakékoliv zmírnění zákonných podmínek pro uplatnění náhrady tzv. nemajetkové újmy.
  • 58. V případě prodlení z Vaší strany se všechny lhůty, jimiž jsme vázáni my, prodlužují o trojnásobek doby Vašeho prodlení, aniž by tato skutečnost měla jakýkoliv vliv na trvání záruky.
  • 59. Všechny ceny v nabídkách, cenících i obchodních podmínkách uvádíme vždy bez DPH. Vzhledem k rozdílnosti a časté proměnlivosti zákonných sazeb DPH, jakož i různosti specifických podmínek instalace (druh zdiva, délka přívodního potrubí a elektroinstalace, nutnost přistavení montážní plošiny apod.), je nutno považovat ceny uvedené vč. DPH jako orientační, když není reálné uvést všechny v úvahu přicházející varianty v sazbách vč. DPH. Konečnou cenu Vám, samozřejmě, spočítáme vč. zákonné výše DPH k datu realizace díla.

Fakturace a poplatky

  • 60. Při první nebo větší objednávce od Vás můžeme požadovat zálohu. Její výši a splatnost si sjednáme v samotné objednávce. Lhůta pro zhotovení díla běží až od úhrady zálohy. Záloha je nevratná. Je tomu tak proto, že zejména instalační materiál je připravován zcela dle konkrétních požadavků konkrétního objednatele a zpravidla není použitelný pro jiného objednatele. Toto ustanovení se neuplatní se pro spotřebitele, pokud odstoupil od smlouvy o dílo do 14 dnů od jejího uzavření a se zhotovením nebylo do té doby započato.
  • 61. Dovolujeme si Vás upozornit, že jsme v případě zrušení dohodnutého termínu instalace nebo garanční prohlídky/servisu méně než 5 pracovních dní předem oprávněni účtovat poplatek ve výši 50 % z celkové ceny díla bez DPH. V případě, že termín zrušíte až v den domluvené montáže nebo servisu, nebo Vás naši technici nezastihnou doma bez předchozího zrušení, budeme Vám účtovat za marný výjezd poplatek ve výši 75 % z celkové ceny díla bez DPH.
  • 62. Při opakovaném zrušení termínu instalace jsme oprávněni po Vás požadovat složení/navýšení zálohy až do výše 100% celkové ceny díla včetně DPH s její úhradou do 5 dnů od naší výzvy.
  • 63. Konečnou fakturu Vám vystavíme po předání díla. Faktury musíte hradit nejpozději do data splatnosti, které je zpravidla stanoveno na 7. den po vystavení faktury. Faktura je uhrazena připsáním vyúčtované částky na náš účet pod správným variabilním symbolem.
  • 64. Pokud naši fakturu neuhradíte včas, dorazí Vám nejprve e-mailová upomínka zdarma. Po 10 dnech po splatnosti Vám zašleme písemnou upomínku, za kterou Vám budeme účtovat poplatek 605 Kč včetně DPH. Po 30 dnech po splatnosti Vám dojde písemná upomínka od naší spolupracující advokátní kanceláře, za kterou Vám budeme účtovat poplatek ve výši 1.210 Kč včetně DPH.
  • 65. V případě, že naši fakturu nezaplatíte ani do 40 dní po splatnosti, máme právo Vám smlouvu vypovědět a požadovat úhradu veškerých cen za služby a zboží dodané do té doby.
  • 66. V případě prodlení s úhradou faktury máme právo Vám účtovat úrok z prodlení ve výši 0,1 % za každý den prodlení z dlužné částky a Vy máte povinnost tento úrok z prodlení uhradit.

Závěrečná ustanovení

  • 67. Veškerá korespondence Vám bude zasílaná na Vámi uvedenou adresu. Její případnou změnu jste povinni nám nahlásit, jinak nesete odpovědnost za nedoručení zásilek sami. Stejně tak i v případě, že si poštu nebudete vyzvedávat. Zásilka od nás odesílaná se považuje za doručenou dnem uložení na poště, případně dnem, kdy bude vrácena jako nedoručitelná.
  • 68. Otázky v těchto podmínkách neupravené se řídí občanským zákoníkem, příp. dalšími obecně závaznými právními předpisy České republiky (rozhodné právo).
  • 69. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 12.2.2025.